Lukuboost-kampanjan ryhmäkuva some-vaikuttajista.

24.10.2024

Lukuboost – someta vähemmän, lue enemmän, voit voittaa tonnin

Ihan Just Imus, Henriikka Pasanen ja muut some-tähdet houkuttelevat mukaan lukuintoa herättävään kampanjaan

Helsingin Kirjamessuilla käynnistetty Lukuboost-kampanja tarjoaa 13–25-vuotiaille nuorille kiinnostavan diilin: someta vähemmän, lue enemmän ja voit voittaa muun muassa tuhannen euron lahjakortin Prismaan.

Lukuboost -vartissa seuraavalle levelille -kampanja haastaa siis vaihtamaan vähintään 15 minuuttia päivittäisestä some-ajasta lukemiseen. Luetut vartit kirjataan Lukuboostin sivustolle, jolloin osallistuu vaihtuvien viikkopalkintojen, kuten lahjakorttien, kirjapakettien ja herkkujen, arvontaan. Lisäksi jokainen rekisteröinti toimii arpalippuna ja lisää mahdollisuuksia voittaa tonnin arvoinen pääpalkinto.

Kampanjan tavoitteena on edistää lukutaitoa ja luoda lukemiseen rutiinia, joten kaikki siihen käytetty aika lasketaan, luki nuori sitten sanomalehteä tai sarjakuvia, perinteistä romaania taikka kuunteli äänikirjaa.

Mukana Lukuboostissa ovat myös sosiaalisesta mediasta tutut vaikuttajat Dokke Tas, Henriikka Pasanen, Iha Just ImusIlari MettäläJanne GrönroosJohannes Mollberg, Laura Friman ja Toimistopojat, jotka jakavat omilla Instagram- ja Tiktok-tileillään kirjavinkkejä, herättävät keskustelua ja jakavat kokemuksiaan siitä, kuinka lukuintoa voi kasvattaa.

Kampanjaan kuuluu myös kirjoituskilpailu, alennuksia ja etuja. Tammikuussa 2025 osana Lukuboostia julkaistaan nuorten laatimia lukusuosituslistoja.

Lukuboost-kampanja on syntynyt vaikuttavuustoimisto PING Helsingin aloitteesta, ja sitä ovat tukemassa lukuisat yhteistyökumppanit. Osallistumisaikaa on tammikuun loppuun asti.

Lukuboost – vartissa seuraavalle levelille –kampanja Instagramissa ja TikTokissa sekä osoitteessa www.lukuboost.fi.

Takaisin listaukseen