22.5.2024

Tiedote rakennushankkeesta: Vapaudenkatu 18, Loimaa

Uuden palvelutalon rakennushanke käynnistyy tällä vkolla. Toivotaan kaikilta varovaisuutta ja malttia liikenteessä, varsinkin koululaisilta !

Loimaan keskustaan valmistuu kesällä 2025 uusi ikäihmisten 70-paikkainen palvelutalo. Suomen Hoiva ja Asunto Oy:n omistukseen tulevan palvelutalon suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy.

Palveluntuottajana ja vuokralaisena palvelutalossa toimii Varha. Huoneista 49 on tarkoitettu ympärivuorokautiseen palveluasumiseen ja 21 yhteisölliseen asumiseen. Asuinhuoneistojen lisäksi hoivakotiin tulee muun muassa yhteiset ruoka- ja oleskelutilat, kuntoilutila, saunaosastot sekä pyykkitila. Piha-alueelle rakennetaan erilaisia oleskelualueita, muistopuutarha, pergola, marjapensaita ja istutusalla asukkaiden omille istutuksille.

Alue on Keskuskoulun kannalta ahkerasti liikennöity, etenkin oppilasliikenteenä ja vaatii selkeät merkinnät. Rakennusliike tulee laittamaan liikennemerkit ja ohjeet kulkemisesta rakentamisen aikana. Oppilaiden vanhempia on informoitu koulun Wilma-järjestelmän kautta ja koulussa tullaan muistuttamaan vieressä olevasta rakennuskohteesta ja alueella liikkumisesta.

Rakentamiseen ja liikennejärjestelyihin liittyvissä kysymyksissä voi ottaa yhteyttä kaupungin Rakennusvalvontaan.